VĂ€lkomna till Allebarnsland!

ÅTS  utexaminerar sin andra Ă„rskurs och vi bjuder in alla intresserade att komma och se Arbetsgruppen TackSam:s konstnĂ€rliga arbetsprov i Pargas eller i Åbo.

plansch_web

Plansch: Samuel Salminen

Åbolands Teaterskola och Arbetsgruppen TackSam presenterar

ALLEBARNSLAND

Allebarnsland handlar om ett gĂ€ng barn som bor under en bro utan nĂ„gra jobbiga vuxna som stör. En dag dyker en nykomling upp under bron och fĂ„r namnet Ajvar. Hon har svĂ„rt att anpassa sig till livet i Allebarnslands, som gĂ„r ut pĂ„ att leka pĂ„ nĂ€tterna och sova pĂ„ dagarna. Ajvar rubbar den fridfulla tillvaron genom att tala om förĂ€ldrar och om att börja skolan. I Allebarnsland mĂ„ste alla följa AllebarnsrĂ€tten, som grundar sig pĂ„ principen ”leka, skoja och ha kul!” SĂ„ lĂ€nge som de följer reglerna och hĂ„ller ihop Ă€r de skyddade frĂ„n monstret som bor uppe pĂ„ bron. Det visar sig dock att det finns mer Ă€n ett monster man kan vara rĂ€dd för.

Text: Christian Augrell
Regi: Mecki Ruokolahti och Miro Jerohin
PÄ scen: Anton Mattsson, Axel Mattsson, Antonia Holm, Ia Hynynen och Jonatan Rönnholm.
Scenografi: Minna Ihalainen och Arbetsgruppen TackSam
Ljus och ljud: Arbetsgruppen Tacksam
Kostym: Arbetsgruppen Tacksam
FörestÀllningens lÀngd ca 50 minuter, ingen paus.
Rekommenderas ej för barn under 10 Är.
Biljetter: 10/6 €

FÖRESTÄLLNINGSTID KLOCKAN 19:00

PIUG Kultursal, SkolmÀstargatan 5
Onsdag 7.12. / Fredag 9.12. / Lördag 10.12.
Biljettbokningar: biljetterteaterskolan (at) auf.fi / 044-2389841 ti-fre kl 10-13. (Bokningen öppnar 8.11)

Åbo Unga Teater, Ursinsgatan 4
Onsdag 14.12. / Torsdag 15.12. / Fredag 16.12.
Biljettbokningar: toimisto (at) nuoriteatteri.com / (02)-2322 812